2013. augusztus 4., vasárnap

Csütörtök, augusztus 1.

Napunk témája a környezetbarát közlekedés volt. A vízi közlekedés a város (mint termelés) és vidék (mint ellátás) kapcsolatának történeti eleme és mai lehetősége is. Metró, földalatti, villamos a városi közlekedés fontos tömegközlekedési és a környezetbarát módjai, de ide tartozik persze a gyaloglás és biciklizés is.

A reggeli előkészületek után irány a Kopaszi-gát! Hab töltőanyagból a pet-palackjaink mellé még készítettünk négy "hurkát", és útközben, a vasúti töltés menti parkban elszáradt farudakat kerestünk.

Mire kiértünk a Kopaszira, mindenki megszomjazott. Blanka iszik:

A Kopaszin kerestünk egy árnyékos helyet, hogy a hajót megépítsük. Múlt heti mesterünk, Götz Sándor útmutatása alapján a hosszanti főtartókra keresztirányban ágakat rögzítettünk, feszes csomókkal. Majd a palackokat és hab-hurkákat kötöztük fel. Azt tűztük ki célul, hogy a tutajunk legalább egy embert elbírjon.






A hajót persze a Kopaszi-öbölben ki is próbáltuk. Előbb a kisebb súlyúak, majd a nagyobbak... Célunk megvalósult - sőt... gyerekből kettőt is fenntartott!





Napi kalandozásunk az épülő új metró Tétényi úti állomásához vezetett. Erő Zoltán, a Metró4 generál tervezője mesélt az állomások és az alagút építéséről, és arról a sok szempontról, amire figyelni kellett a tervezőknek, hogy megnyitás után balesetmentesen működjön.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése